נכנסים לכושר - איך להתאמן יותר ולהתעייף פחות?

תחום הכושר הגופני הוא אחד התחומים הדינאמיים ביותר כיום. רשימת הטרנדים האחרונים כוללת: אימוני TRX שכבר מזמן חרגו מתחומי חדרי הכושר ופלשו לפארקים ולגינות השכונתיות, שיטת HIIT שהינה אימון הפוגות בעצימות גבוהה שניתן לבצע בבית, והסאפ, אימון המאפשר לחוות את חווית הגלישה גם בחדרי הכושר.

רבים כיום רואים חשיבות רבה בשיפור הבריאות והמראה. סוגי האימון החדשים האלו מגוונים יותר, מאתגרים יותר ומבטיחים לספק תוצאות מהירות יותר, והפופולריות שלהם רק הולכת וגדלה, לפחות עד שיגיע השיגעון הבא שיסחוף את המוני המתאמנים.

בד בבד עם העיסוק הגובר והולך בכושר גופני, גובר גם השימוש בתוספי תזונה. מתאמנים רבים נוטלים תוספי תזונה כגון ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא המסייעים להעצים את הפעילות ולשפר את רמת האנרגיה, לשפר ביצועים, לטפל בדלקות וכו'.

אולם מעטים בלבד מודעים לחשיבותם של חומצות האמינו.

חומצות האמינו וחשיבותן לשיפור הכושר הגופני

ישנן 20 חומצות אמינו ולהן תפקיד חשוב ביותר בגופנו. חומצות האמינו הן אבני הבניין של כל החלבונים בגופנו ולפיכך בלעדיהן לא יכול הגוף להתקיים.

רמה תקינה של חומצות אמינו חשובה במיוחד לאנשים העוסקים בפעילות גופנית. פעילות גופנית, ובמיוחד פעילות גופנית מאומצת, גורמת להתעייפות מהירה של השרירים ומאיצה תהליכים של פירוק חלבונים שקיימים בהם. חומצות האמינו חיוניות לשיפור התפקוד ובנייה מחדש של השרירים.

האם חוויתם פעם רצון פתאומי להתחיל ולהתאמן?

הנה אתם יוצאים מהבית, מתחילים לרוץ ואחרי חמש דקות אתם מרגישים מוכנים למרתון הקרוב... כעבור חמש דקות נוספות מתחיל להיגמר האוויר ונדמה שכל השרירים בגוף כואבים, כולל כאלו שעד היום לא ידעתם על קיומם. חמש דקות נוספות ואתם כבר בחזרה בבית, זרוקים על הספה, מתנשמים בכבדות.

אתם רוצים לשפר את הכושר הגופני, אתם רוצים להיות בריאים יותר, אתם רוצים להראות טוב יותר. האם יש דרך לשפר את הכושר הגופני, להתחטב, להנות מהאימון ולהקטין את העייפות?

ל-ארגינין לשיפור הכושר הגופני ולהקטנת העייפות

הכירו את חומצות האמינו ל-ארגינין המסייעת לשיפור הכושר הגופני והקטנת העייפות.

הל-ארגינין מהווה חומר מוצא לתרכובת NO - חד תחמוצת החנקן (Nitric Oxide) המשתתפת בתהליך הרפיית כלי הדם ובכך משפרת את זרימת הדם לרקמות. תהליך זה משפר את אספקת החמצן לשריר ומאפשר לו להמשיך לפעול לאורך זמן.(1)
ל-ארגינין מסייעת להתאוששות מהירה של השריר לאחר פעילות גופנית ותורמת להגדלת המסה שלו בעזרת שחרור הורמון גדילה טבעי ושיפור חילוף החומרים.(2)

אולם השפעת הל-ארגינין אינה מוגבלת לתחום הכושר הגופני.

ל-ארגינין - השפעות נוספות על שיפור הבריאות

מלבד התרומה האדירה של ל-ארגינין בתחום שיפור הכושר הגופני, בניית שריר והקטנת העייפות, היא תורמת רבות גם לבריאות מערכת הלב וכלי הדם. בנוסף, ל-ארגינין מקלה במניעת מצבי אין-אונות וחוסר פוריות בגברים(3), ובעלת תפקיד חשוב בהגנה על הכבד (מעודדת הפרשת אמוניה) ובריפוי פצעים וכוויות.

כיצד לצרוך ל-ארגינין

הדרך המומלצת לצרוך ל-ארגינין היא באמצעות תוסף התזונה ל-ארגינין מבית סולגאר.

ל-ארגינין של סולגאר מופקת בצורת ה - Free Form, צורה זו זמינה בצורתה הבסיסית ומאפשרת ספיגה מהירה למחזור הדם.

בסולגאר ניתן להשיג ל-ארגינין במינון של 500 ו- 1000 מ"ג.

 

References:

(1) Nature Clin Pract Cardiovasc Med 2007;4(5)274-83 

(2) Sports Med 2011; 41 (3)

(3) Minerva Urol Nefrol. 2010 Sep;62(3):213-218

ל-ארגינין

ל-ארגינין

L-Arginine 500 / 1000 mg VCaps

ל-ארגינין מעורבת במגוון רב של תהליכים חשובים בגוף. ל-ארגינין היא היחידה מבין חומצות האמינו השונות המהווה את חומר המוצא של NO - חד תחמוצת החנקן (Nitric Oxide). ה-NO משתתף בתהליך הרפיית כלי הדם, ובכך משפר את זרימת הדם אל רקמות ואיברים.* ל-ארגינין חיונית לחילוף חומרים יעיל בשריר - ובעזרת שחרור הורמון הגדילה, תורמת להגדלת מסת השריר ולשיקומו**. עובדה חשובה זו לגבי הארגינין, הפכה אותו לתוסף פופולרי במיוחד בקרב מתאמני כוח. ל-ארגינין מקלה במניעת מצבי אין-אונות וחוסר פוריות בגברים, מפני שנחוצה להיווצרות תא הזרע, לתנועתיות ולספירת תאי זרע תקינה***. בנוסף, ל-ארגינין בעלת תפקיד חשוב בהגנה על הכבד (מעודדת הפרשת אמוניה) ובריפוי פצעים וכוויות.****

לפרטים נוספים
  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts