קח פרי ותהיה לי בריא: על היתרונות הבריאותיים של פירות הקיץ

אחד מסימני ההיכר של הקיץ הישראלי הוא המגוון העשיר והצבעוני של הפירות שקורצים אלינו מהמדפים בסופרמרקט ובשווקים. לפירות יתרונות תזונתיים ובריאותיים רבים, והם מהווים אלטרנטיבה מצוינת לדברי המתיקה מלאי הסוכר.

פירות הם המזון העשיר ביותר בטבע בוויטמינים ובנוגדי חמצון. רבים מהם מכילים יותר מ-90% נוזלים, שחיוניים מאוד לגוף בימי הקיץ החמים. פירות מכילים גם סיבים תזונתיים החיוניים למערכת העיכול ומסיעים לתחושת השובע. מרכיבי הפירות נספגים במחזור הדם במהירות ומייצרים אנרגיה זמינה לגוף.

אפרסק: האפרסק מכיל מרכיבים חיוניים לגוף כגון בטא קרוטן, ויטמין C, סידן, ברזל ואשלגן. אפרסקים הם דלים בנתרן ועשירים באשלגן, ולכן הם תורמים לטיפול במצבי לחץ דם גבוה. אכילת אפרסקים מסייעת במצבי עצירות, ויש שמסתייעים בהם להרגעת שיעול ולטיפול בדלקת קיבה.

אבטיח: האבטיח אשר חביב מאוד על הילדים הוא אחד הפירות העשירים במים, ומכיר כ-93% מים. מסיבה זו, אכילתו מרווה צימאון ומסייעת לצנן את הגוף. מכיוון שהאבטיח עשיר במים, אכילתו מסייעת גם בפינוי פסולת מיותרת מהמעיים. בנוסף מכיל האבטיח ויטמין C, ויטמין B, בטא קרוטן וליקופן שהוא נוגד חמצון המסייע במניעת סרטן הערמונית, סרטן המעי ומניעת מחלות לב וכלי דם.

ענבים: ענבים, בין אם הם ירוקים או סגולים, עם חרצנים או בלי - מספקים אנרגיה מיידית לגוף, מעוררים ומרווים. הענבים עשירים בפקטין שמסייע לפעולת העיכול ואף לאיזון רמות הכולסטרול בדם. ענבים עשירים במגנזיום, ויטמין c, ויטמין B ומשפרים את זרימת הדם. הם מכילים כמות אדירה של נוגדי חמצון דוגמת לוטאין, המסייע לשמירה על בריאות העיניים ומניעת התפתחות קטרקט. בנוסף מכילים הענבים רסברטרול, הנמצא בעיקר בקליפת הענב ומחקרים מצאו כי הוא בעל יכולת להאט תהליכים סרטניים. ענבים מיובשים, כלומר צימוקים, מסייעים בהקטנת הסיכון ללקות במחלות של המעי הגס, דלקות מפרקים, כאבי ראש ומיגרנה, ומסייעים בהורדת הכולסטרול.

שזיף: מכיל ויטמינים מסוג A, B ו-C וכן נוגדי חמצון רבים המסייעים להאטה של תהליכי הזדקנות, למניעה וטיפול בסרטן ולשמירה על שלמותם, חוזקם וגמישותם של כלי הדם. בנוסף מכיל השזיף את המינרלים סידן, אשלגן וברזל. שזיפים ידועים בסיוע לבעיות עיכול ועצירות, נפיחות ואי נוחות בבטן, בעיות עוריות וסיוע לכבד.

מלון: המלון מכיל כ-90% מים ולכן בדומה לאבטיח הוא מרווה ומצנן את הגוף ומסייע לפינוי פסולת מהמעי. בנוסף מכיל המלון חומצה פולית, ויטמיני B, ויטמין C ובטא קרוטן. המלון מכיל מינרלים כגון אשלגן ומגנזיום, ולכן אכילתו תוכל לסייע במצבים בהם קיימות התכווצויות שרירים ספונטניות בגוף. למיץ המופק מהמלון נוטים לשייך תכונות המסייעות לפעילות הכליות והכבד וכן סיוע במצבי עצירות.

למרות היתרונות הבריאותיים, פירות מכילים גם כמות לא מבוטלת של סוכר, ולכן לא מומלץ לאכול מהם בלי חשבון, בייחוד אם אתם סובלים מעודף משקל, סוכרת, טריגליצרידים גבוהים, כבד שומני או אי סבילות לפרוקטוז. הכמות המומלצת היא לא יותר מ-4 מנות פרי ביום. עם זאת, פרי תמיד יהיה עדיף על ממתק, שכן זהו מזון טבעי שלא עבר עיבוד וללא תוספות של צבעי מאכל וחומרים משמרים. סוכר פירות, פרוקטוז, נחשב טוב יותר מסוכר לבן, שכן הוא חד-סוכר שמתפרק מהר מאוד בגוף ואינו מגרה את הלבלב לייצור אינסולין. סוכר פירות גם פחות פוגע בשיניים ולא גורם להתפתחות עששת כמו דברי המתיקה.

®Kangavites מדורגת בחמישייה הפותחת ברשימת המולטי-ויטמינים האפקטיביים ביותר לילדים לשנת 2016 מתוך 88 סוגים שנבדקו*! מדובר בפיתוח המבוסס על שנים רבות של מחקר מדעי עדכני בתחום תזונת הילדים. לפורמולה מקיפה זו, הרכב ייחודי של ויטמינים ומינרלים חיוניים בשילוב של רכיבי תזונה מעולים המותאמים במיוחד לילדים.

לפרטים נוספים
  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts