קידמה בלי כאבים: 5 טיפים לגוף נטול כאבים באורח החיים המודרני

זה כואב כבר בירידה מהמיטה בבוקר, הגוף עייף, המפרקים נוקשים, השרירים מכווצים. בדרך לעבודה אנחנו יושבים במכונית או באוטובוס, מבלים בפקקים, הגב כפוף והראש נוטה קדימה ותוך זמן קצר אנחנו מתחילים להרגיש את העומס בחגורת הכתפיים ובצוואר. במשרד אנחנו יושבים מול המחשב, לפעמים מספר שעות רצוף מבלי לקום, הכיסא לא נוח, הראש מופנה למטה אל מסך המחשב והכאב בצוואר רק הולך ומחמיר והנה גם הגב מתחיל לכאוב, ומפרקי כפות הידיים, והברכיים. 

העידן המודרני מעמיד בפני גופנו אתגרים חדשים. אנו חיים בחברה הישגית ותובענית, המשתנה ללא הפסק ודורשת מאיתנו "לעמוד בקצב". הגוף שלנו משלם את מחיר הריצה ואכן, אחת התופעות הנפוצות לאורח החיים המודרני היא תחושה של כאב אקוטי או כרוני במפרקים, כאבים שהיו עד לפני מספר שנים נחלתם הכמעט בלעדית של האוכלוסייה המבוגרת ומופיעים כיום בכל גיל. 

למה זה קורה? פשוט מאוד. הגוף האנושי נועד להיות בתנועה, החיים בעידן המודרני מאופיינים בפרקי זמן ארוכים של חוסר תנועה בעבודה, במכונית או בסלון מול הטלוויזיה. כשהגוף לא בתנועה הוא מתחיל להתנוון והתוצאה: כאב. 

הנה 5 טיפים שיעזרו לכם להיפטר מהכאבים ולהישאר עם גוף משוחרר: 

טיפ מספר 1 - הקפידו לאכול בריא
המזון שאנו אוכלים מספק לגוף את חומרי הבניין שלו. ככל שנצרוך מזון טרי יותר, יקבל גופנו חומרי בנייה איכותיים יותר שיסייעו לו להיות בריא יותר. לא מדובר על דיאטה קפדנית להורדת משקל אלא על הקניית הרגלי אכילה נכונים. הפכו את המים למשקה העיקרי שלכם, צמצמו את צריכת המזון המעובד והגדילו את צריכת המזון הטרי, הקפידו על צריכה מאוזנת של כל אבות המזון (פחמימות, שומנים, חלבנים, ויטמינים ומינרלים), צמצמו את צריכת המלח והסוכר (הם נמצאים בכמות מספקת במזון), הרבו באכילת ירקות ופירות והקשיבו לגופכם, הוא יודע מתי הוא רעב ומתי מדובר בגרגרנות לשמה. 

טיפ מספר 2 - הקפידו לישון מספיק
פרט למזון, שינה הוא הצורך הבסיסי ביותר של גופנו. השינה חיונית ביותר על מנת לווסת ולייצב את הגוף. מערכות הגוף העובדות ללא הפסקה כשאנחנו ערים זקוקות למנוחה כדי להתרענן ולהמשיך לתפקד היטב.
ידוע כי שינה טובה מחזקת את המערכת החיסונית, מאפשרת למוח להתפתח ולתפקד היטב בערנות. מחקרים הראו כי חסך שינה קיצוני עלול לגרום לתחלואה קשה ואפילו למוות. ההמלצה כיום היא לישון לפחות שבע שעות ביממה, כאשר העדיפות היא לשינה רצופה בלילה. 

טיפ מספר 3 - הקפידו לעשות פעילות גופנית מתונה
פעילות גופנית היא יסוד נוסף לנפש בריאה בגוף בריא. קל וחומר בעידן המודרני המתאפיין בשעות רבות של ישיבה ברכב, מול מסכי המחשב ומול הטלוויזיה. פעילות גופנית מסייעת לחילוף החומרים בגוף, תורמת לחיזוק מערכת החיסון ומחזקת את מערכות השלד והשרירים. הוכח מחקרית כי עיסוק בפעילות גופנית משפרת את רמת התפקוד של המתאמן, מקטינה את התחלואה ומשפרת את מצב הרוח. אולם רגע לפני שיצאתם לרוץ מרתון, חשוב לדעת כי פעילות גופנית בעצימות גבוהה עשויה לגרור פציעות ושחיקה מהירה של מפרקי הגוף ולכן מומלץ לבחור בפעילות גופנית מתונה שאינה שוחקת כגון שחיה, טאי צ'י, יוגה וכד'. 

טיפ מספר 4 - הקפידו על שיפור היציבה
כאבי מפרקים ושרירים רבים הם תוצאה של עומס הנגרם כתוצאה מעמידה או ישיבה לא נכונה או ארוכה מידי. ישנן מספר שיטות העוסקות בלימוד יציבה נכונה כגון טכניקת אלכסנדר בה לומד המתרגל לסגל לעצמו הרגלי תנועה נכונים. שינויים קטנים ביציבה עשויים לסייע משמעותית להפחתת כאבים ולהתמודדות עם בעיות רפואיות נוספות, אפילו כאלו שאינן קשורות ישירות כמו בעיות נשימה שונות. 

טיפ מספר 5 - הקפידו לקום כל חצי שעה
הישיבה מול המחשב היא אחד האסונות הגדולים ביותר שפקדו את גופנו בשנים האחרונות. בישיבה ממושכת מול מחשב הגוף קורס אט, אט אל תוך עצמו. זה מתחיל מהראש המוטה קדימה, עובר לצוואר המכופף והלחץ על החוליות ויורד עד לתחתית הגב. חוסר הפעילות פוגע גם במפרק האגן, בברכיים ובמפרקי כף הרגל. על אף התיאור האפוקליפטי, הפתרון פשוט: להקפיד לקום אחת לחצי שעה למשך חמש דקות לפחות. לכו לשירותים, לכו להכין חליטת צמחים או סתם לכו ותחזרו. העיקר שתקומו. 

ומה אם כל זה עדיין לא עוזר או שאולי פשוט הייתם עצלנים מידי? מה עושים כאשר הכאב כבר נמצא בצורת כתף קפואה, כאב גב תחתון, כאבים בברכיים או אולי כאבי צוואר ושכמות?
רגע לפני שרצים לרופא לקבל משככי כאבים ותרופות נוגדות דלקת מומלץ לנסות את אחד מתוספי הבריאות לטיפול בכאבי מפרקים. תוספי הבריאות האיכותיים והחדשניים מכילים רכיבים טבעיים ופועלים כמשככי כאב ונוגדי דלקת חזקים, אינם מזיקים ואינם גורמים לתופעות לוואי.
 

זכרו, כאבים באורח החיים המודרני אינם גזירת גורל וניתן להילחם בהם ואף למנוע אותם לחלוטין.

הדור הבא על הפרק! פיתוח עולמי פורץ דרך ! No.7 מכיל 7 רכיבים המקיימים ביניהם יחסי גומלין ויוצרים מערכת תמיכה אפקטיבית. ליבת הפורמולה מושתתת על 2 רכיבים עיקריים - Aflapin® ו- ®UC-II. הרכיב ®Aflapin - פטנט ייחודי של צמח הבוסוואליה הנספג בכ- 52% יותר מספיגה של תמציות בוסוואליה אחרות. ®Aflapin מעכב את פעילות האנזים 5-lipoxygenase ומשתק את מסלול NFkB. הרכיב ®UC-II - פטנט רשום של קולגן II המזוהה כרכיב טבעי לגוף על ידי מערכת החיסון ולכן נספג ביעילות ומפחית תגובתיות ומעורבות של החיסון ברקמה פגועה. No.7 עוד מכיל : תמצית שורש כורכום וג'ינג'ר במיצויים מרוכזים ופוטנטיים המקדמים פי 4 יותר ספיגה בגוף! פטנט Ester C® המסייע להטמעה טובה יותר של UC-II®. פטנט BioPerine® המגביר את זמינות הביולוגית של הכורכום ב-2000%! אבקת פלפל חריף (Capsicum).

לפרטים נוספים
  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts