שורדים את הצום

אנחנו כל כך רגילים להיענות לכל תחושת חשק ורצון לאכול ברגע שצצה ששכחנו לגמרי איך ההרגשה של להיות רעב, של צורך אמיתי באכילה ובשתייה. ההתמקדות בהקשבה לגוף, בניגוד למחשבה על הרגלים ועל זה שאנחנו אמורים בשעה הזו להיות רעבים ולרצות לאכול, מקלה והופכת את החוויה לנעימה יותר. יש משהו נחמד בללמוד על היכולות של עצמנו וכוח ההתמודדות שלנו לעמוד בתנאים לא שגרתיים.

בתרבות שלנו תעניות מלווים בצום, צום המאפשר להתמקד בצרכים רוחניים פנימיים ופוטר מהסחת הדעת של התעסקות במזון ובצרכים פיזיים. צומות נחשבו מאז ומתמיד לכלי ריפוי מהדרגה הראשונה, אם נתבונן בטבע בהתנהגות של בעלי חיים נראה שכאשר הם חולים הם פורשים למנוחה ונמנעים מאכילה.

צום מאפשר מנוחה למערכות הגוף, והאנרגיה המושקעת באופן קבוע בעיכול המזון ובספיגתו מופנה לשיקום הגוף, להבראה, להרחקת רעלים ולתחושת ניקוי. רובנו עוברים את הצום בקלות יחסית אך יש כאלה המתקשים יותר ועלולים לחוש תסמינים כגון חולשה, עייפות, כאבי ראש, בחילות ועוד...
 
לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את הצום בקלות:

שתית מים- ביום שלפני הצום וביום הצום חשוב להגביר את שתית הנוזלים 10-12 כוסות מים ביום וזה בכדי להרוות את הגוף בנוזלים. רצוי להימנע ממשקאות ממותקים או משקאות המכילים קפאין.

קפה/קפאין- מי שרגיל לשתות כמה כוסות קפה ביום עלול לסבול מכאבי ראש בהיעדרו. רצוי להתחיל להפחית בשתיית הקפה כבר ארבעה ימים לפני הצום כדי להרגיל את הגוף ובכך למנוע את כאב הראש.

ארוחות קטנות- לקראת הצום מומלץ לאכול מספר ארוחות קטנות המכילות פחמימות מורכבות כגון: לחם מלא, אורז מלא, כוסמת,דוחן, קינואה- אלו הן פחמימות המתפרקות לאט בגוף, מונעות נפילת סוכר ומספקות אנרגיה וחיוניות לאורך זמן – רצוי להימנע ממזונות מתוקים, מתובלים או מלוחים העלולים לגרום לתחושת רעב שתפריע במהלך הצום עצמו.

זמן קצוב לארוחה המפסקת- לקבוע זמן מראש לארוחה המפסקת ולהקציב מספיק זמן לארוחה המפסקת שיאפשר אכילה בקצב איטי, בכדי למנוע תחושת שובע מהירה ולאחר מכן תחושת כבדות ומלאות בסיום הארוחה.

פעילות גופנית וחשיפה לשמש- לפני תחילת הצום, רצוי להימנע מפעילות גופנית וחשיפה מרובה לשמש, הצום מאוד מעייף ולא נרצה לפתוח אותו כבר כשאנחנו עייפים.

ריח רע מהפה- לאלו החוששים מריח רע מהפה לאחר הארוחה המפסקת ולפני תחילת הצום, מומלץ לצחצח את השיניים והלשון בכדי לשמור על רעננות הפה במקביל ניתן להשתמש בלכסניות סמאל אקס מבית סופהרב לטיפול בריח רע מהפה מבעוד מועד.

ארוחת פתיחת הצום- מומלץ לפתוח את הצום עם משהו קל, מרק, קרקרים, פרוסת עוגה ולאחר שעה אכלו את הארוחה.

בברכת צום קל!

סיבי קליפת פסיליום

סיבי קליפת פסיליום

Psyllium Husks Fiber 500 mg VCaps

סיבים תזונתיים מקליפת זרעי צמח הפלנטגו (פסיליום) התורמים לשלל מצבי אי סדירות בפעילות מערכת העיכול, כמו שלשול כרוני* ועצירות.** סיבים אלה מסייעים בהסדרת פעילות המעיים בזכות יכולתם לספוח מים ולתפוח עד פי 14 מנפחם. סיבי הפסיליום סופחים חומרים מזיקים ממערכת העיכול, מונעים את ספיגתם מחדש ומפחיתים את העומס על הכבד כמו-גם תמיכה באיזון רמות גבוהות של כולסטרול בדם***. מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי לסיבי הפסיליום עלול להיות תפקיד פוטנציאלי במניעת התסמונת המטבולית.****

לפרטים נוספים
כרום פיקולינאט

כרום פיקולינאט

Chromium Picolinate 200/500 mcg

כרום (כרומיום) הינו מינרל המשתתף בתהליכים שונים בגוף. כרום פיקולינאט של סולגאר הינו כרום בקשירה אורגנית לחומצה פיקולינית ומכאן ספיגתו היעילה. כרום פיקולינאט סולגאר מגיע בשני מינונים אלמנטליים של 500/200 מק"ג, כלומר 100% מהמינון המצוין על התווית זמין לספיגה. כרום פיקולינאט סולגאר הינו פטנט מקורי רשום של CHROMAX® אשר נבדק קלינית והוכח יעיל ובטוח לשימוש.

לפרטים נוספים
  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts