איך נדע מתי לעצור? טיפים לעיכול ארוחות החג

אין מראה מלבב יותר משולחן חג עמוס כל טוב. עם זאת, לא תמיד כדאי לאכול הרבה מהכל, שכן מזונות מסוימים עשויים לגרום לתחושת כובד ואי-נעימות לאחר הארוחה. אז כיצד לאכול ולהרגיש טוב?

יוכי עזיז, נטורופתית בכירה בחברת "סולגאר" מציעה כמה כללי אצבע חשובים:

ראשית, במהלך הארוחה רצוי להמעיט ככל האפשר באכילת בשר בקר, מאכלים מטוגנים, שומניים וחריפים, מאכלים עשירים בחומרי טעם וריח וחומרים משמרים וכן ירקות ממשפחת המצליבים כגון כרוב, כרובית, צנון, צנונית, קולורבי ולפת.

בתום הארוחה מומלץ להעדיף שתייה קלה וטבעית כגון מיצי פירות או תה חלוט מצמחי מרפא, למשל שומר או קמומיל, על פני שתייה חמה ועתירת קפאין או משקאות מוגזים וממותקים.

תפריט קל ובריא יותר

המודעות הגוברת לחשיבותה של תזונה נכונה ועשירה בדגנים מלאים וירקות בשלל צבעים, מביאה לשולחן החג מגוון של מאכלי בריאות המאפשרים לנו ליהנות מארוחת חג טעימה ומגוונת.
על סוגי המזונות הקלים לעיכול והעשירים בסיבים תזונתיים נמנים העלים הירוקים. ארוחה המלווה בעלים ירוקים של חסה, עלי בייבי, עלי תרד או חבר משפחה אחר, תיצור הרמוניה במערכת העיכול שלכם.
כמו כן, ירקות מבושלים (בעיקר ירקות כתומים), דגנים מלאים כגון כוסמת, קינואה, אורז מלא, אורז בסמטי, לחמי בריאות כגון לחם שיפון ולחם קימל יהוו בסיס מצוין לצלחת בשילוב עם קטניות מונבטות (המכילות כמות גדולה של אנזימי עיכול) ומאכלים המתובלים בתבלינים כגון כמון, זרעי כוסברה, הל וקימל הנחשבים לתבלינים סופחי גזים. 

כדי לשמור על תהליך עיכול תקין ותחושת שובע נעימה ונטולת כאב, קחו לתשומת ליבכם את העצות הבאות:

  • הימנעו מצריכת אלכוהול וניקוטין, הפוגעים ביכולת העיכול
  • השתדלו לאכול לאט, ללעוס היטב, להתענג על כל לעיסה וליהנות מן הארוחה מבלי למהר
  • רצוי להתחיל לאכול לפני שמתעוררת תחושה רעב בלתי נשלטת ולהפסיק לאכול לפני שחשים מלאות ולחץ על הבטן
  • אם יש לכם נטייה לבעיות עיכול לאחר ארוחות גדולות, מומלץ לפני האוכל לצרוך תוסף פרוביוטי, המכיל חיידקים ידידותיים ומסייע לתהליך העיכול והספיגה התקינה של המזון
  • הימנעו משכיבה או ממאמץ גופני במשך כשעתיים מתום הארוחה
  • הקפידו לא לאכול בסמיכות למועד השינה. הארוחה האחרונה לאותו יום צריכה להיערך כשעתיים לפני השינה, לכל המאוחר

לצד בחירה של מאכלי חג, מומלץ לקחת גם תוספי בריאות, אך זכרו שהדבר החשוב ביותר בארוחת החג הוא ליהנות מהאווירה המשפחתית הנעימה ומחברתם של יקירכם.

חג שמח !

טבליות אנזימי פפאיה

טבליות אנזימי פפאיה

Original Papaya Enzyme - Chewable

טבליות אנזימי פפאיה מבית סולגאר, משלבות את האנזים פפאין יחד עם פרוטאז, עמילאז ופרי הפפאיה ומקיימות קומפלקס יעיל ואפקטיבי. ארבעת מרכיבי הקומפלקס יוצרים מערך יחסי גומלין המביא להעצמת פעילות אנזים הפפאין ובכך לדיוק נפלא.

לפרטים נוספים
  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts