השורש הפופולרי ששינה את חייהם של רבים

בשנים האחרונות נהיה ברור יותר למומחים מתחום התזונה שכורכום הוא רכיב בעל כוח שיש להכיר בו. מאות מחקרים מדעיים הציגו אחד אחרי השני פעילות מגוונת וייחודית והדגימו את פעילותו על מצבים רפואיים שונים. לא בכדי הפך הכורכום פופולרי מאוד בקרב הציבור הרחב, לא רק כתבלין המוסיף טעם נפלא וייחודי לאוכל, אלא גם כתוסף תזונה.

הכורכומין - חומר הפלא שבכורכום
המרכיב שהופך את הכורכום לתבלין על הוא הכורכומין. החומר הפעיל המקנה לו את צבעו הצהוב האופייני ידוע כבעל יתרונות בריאותיים רבים. בזכות הכורכומין נחשב הכורכום לצמח מרפא רב גוני המסייע במצבים רפואיים שונים כגון:

● דלקות וכאבים במפרקים
● מחלות מעי דלקתיות כגון קרון, קוליטיס ותסמונת המעי הרגיז
● הגנה על הכבד
● מניעת היווצרות של קרישי דם
● הפחתת ערכי הכולסטרול
● מצבי מתח נפשי וחולשה פיזית

אולם על אף יתרונותיו הרבים של הכורכום, צריכתו כתבלין כמעט ואיננה משמעותית מבחינה בריאותית. מחקרים הראו כי הכורכומין שבכורכום אותו אנו מוסיפים למזון הוא בעל זמינות ביולוגית נמוכה, לאור ספיגה בעייתית במעי ופינוי מהיר מהגוף במסגרת חילוף החומרים הטבעי, לפיכך נפגעת יעילותו הקלינית בצורה משמעותית. עובדה זו יצרה גם גישה חדשה בכל הקשור לפיתוח תוספי כורכום ואותה היה ניתן ליישם בשתי דרכים עיקריות –

- שילוב הכורכומין עם חומרים פעילים שונים ממקור צמחי כדוגמת הפיפרין (החומר הפעיל של פלפל שחור) או/ו הלציטין בשביל הגברת זמינותו הביולוגית
- הגברת המינון היומי המומלץ (לעתים גם עד 12 גרם ליום) ולשאוף שאפילו כמות קטנה מהכורכומין (גם אם אינה משמעותית) תקלט במחזור הדם

היום ישנן דרכים טכנולוגיות אחרות ומתקדמות יותר להגברת זמינותו הביולוגית של הכורכומין, מבלי שישולב עם רכיבים נוספים ומבלי שנצטרך לבלוע מספר רב של כדורים בכל יום בשביל אפקט חיובי.

  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts