חנוכה מתוק וגם בריא, אתגר קולינרי?

כולנו מכירים את זה: לפני כל חג בישראל שכמובן כולל המון אוכל, אנחנו דואגים להריץ בראש כללים וחוקים קטנים שיעזרו לנו לא לסטות מדרך הישר. כשמדובר בחג כמו חנוכה, המשימה היא קשה הרבה יותר מכיוון שמדובר באחד המאכלים הטעימים ביותר – סופגניות! אז במקום להתחיל לספור כמה סופגניות אכלנו לפני שרשמית התחיל החג, כדאי לדעת שיש היום בשוק המון מוצרים וחומרי גלם בריאים שיכולים לגמרי לספק את בלוטות הטעם שלנו ולהשאיר אותנו בריאים בחנוכה הקרוב!

עכשיו לפני שנתחיל – למה חשוב למצוא תחליפים בריאים יותר למאכל האהוב?

מלבד העובדה שמדובר במאכל שצריכתו לא מזינה אותנו כלל, אכילת סופגנייה יכולה ממש להזיק לנו! בכל זאת זהו מאכל שהוא בצקי, מטוגן וממולא בריבה (סוכר). אפרופו סוכר, ידעתם שישנם היום בישראל כ- 500 אלף חולי סוכרת? לא סתם מתעקשים כל הזמן לספר לנו כמה שהוא לא בריא לנו, ואנחנו לא מתכוונים לאכילת פירות מתוקים, שמכילים בתוכם גם סיבים שעוזרים להתפרקותו האיטית של הסוכר בדם. אנחנו כן מתכוונים למאכלים שמקפיצים לנו את הסוכר בדם ועלולים בטווח הארוך לגרום לנזק ללב שלנו.  

אתגר קולינרי? לא בטוח!

ברור שאנחנו לא הראשונים שמציעים אלטרנטיבות בריאות לסופגנייה, אבל ננסה לתת לכם את הטיפים הטובים ביותר בשביל שחג החנוכה הקרוב תשמרו על בריאותכם! הנה הטופ 5 שלנו:

  1. סופגנייה מעשה ידייך – זה בעצם הטיפ החשוב ביותר מפני שרק אם נכין בעצמנו, עם חומרי הגלם שבחרנו ובכמויות שרצינו – נדע מה אנחנו באמת מכניסים לגוף שלנו!
  2. שימוש בקמח ללא גלוטן – אם כבר הלכנו על בריאות, אז למה שנכניס סתם גלוטן לסופגנייה שלנו? שוק המוצרים ללא גלוטן בישראל גדל ב- 55% ב- 3 שנים! יש המון סוגי קמחים שיכולים להתאים להכנת סופגניות – קמחי קוקוס, טפיוקה וקונדיטור, הם רק חלק מהפופולריים.
  3. סוכר קוקוס – ברגע שתכניסו את הסוכר הנפלא הזה למטבח שלכם, לא תוכלו בלעדיו. סוכר קוקוס לא רק מאופיין באינדקס גליקמי וקלורי נמוך יותר ביחס לסוכר לבן, הוא גם עשיר בוויטמינים ומינרלים.
  4. ברור שאפייה ולא טיגון! תמיד נעדיף אפייה על פני טיגון. בכל מקרה, הימנעו מטיגון בשמן עמוק שחוץ מהעובדה שיגדיל לנו פי כמה את הקלוריות, גם יחשוף אותנו לתוצרי חמצון ורעלים שונים.
  5. והמילוי? אופציות בריאות בשפע – אז למי שלא יכול לדמיין סופגנייה בלי ריבה, אפשר לשלב ריבות ביתיות (מומלץ יותר) או כאלו המכילות רק 50% פרי המופחתות סוכר. להרפתקנים והנועזים יותר אפשר לעשות מילויים משולבים של סילאן/ריבה עם חמאת בוטנים טבעית, סירופ מייפל טבעי וקינמון עובד נפלא ולאוהבי הקקאו אפשר למלא בממרח חרובים עשיר.

בברכת חנוכה שמח, מתוק ובריא ממשפחת סולגאר ישראל!

  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts