נעבור גם את זה - גיל המעבר

מחזוריות - היא שם המשחק

גופה של האישה נתון למחזוריות ביולוגית המתחילה עם קבלת הוסת- זוהי גם תקופת הפוריות. תקופת הפוריות נמשכת בין 45-35 שנים, בדרך כלל עד לעשור החמישי בחייה של האישה.

בתום תקופה זו, תתחיל תקופה חדשה- תקופת גיל המעבר- שעליה תבשר ה "פרה- מנופאוזה"- תקופת מעבר ביניים המסמנת את בואה של המנופאוזה. (ווסת- פרה מנופאוזה- מנופאוזה).

אם מחזוריות היא שם המשחק, ההורמונים- הם השחקנים הראשיים

השחלות- האיבר ההורמונאלי העיקרי בגופה של האישה- מפרישות במשך כל תקופת הפוריות את הורמוני המין שהעיקריים בניהם הם האסטרוגן והפרוגסטרון- שני אלה גם משפיעים האחד על הפרשת השני.

בתקופת הפרה מנופאוזה יורד בעצם תפקוד השחלות, מה שגורם לתנודות ברמות ההורמונים בגוף האישה- ישנן נשים שרמות אסטרוגן- פרוגסטרון תהיינה גבוהות ולהפך. התנודות ברמות ההורמונים בשלב זה יכולות כבר להיות מלוות בתסמינים הבאים:

פרה מנופאוזה- תסמינים אפשריים:

  • גלי חום
  • שינויים במצב הרוח
  • בעיות בקיום יחסי מין
  • דפוסים של דימום לא סדיר

לאחר תקופה רציפה של כחצי שנה עד שנה ללא קבלת ווסת בכלל- מבחינה רשמית- האישה נכנסת אל גיל המעבר עצמו.

המנופאוזה

בגיל המעבר ההורמונים הנשיים- אסטרוגן ופרוגסטרון כבר יורדים עד לרמה שייצור הפרוגסטרון פוסק לחלוטין.
השינויים והתנודות הללו בהפרשת ההורמונים- הם אלה שיגרמו לכ80%-70%70-80% מהנשים לחוות את תסמיני גיל המעבר ברמות שונות. חומרת התסמינים תלויה במידה רבה בסגנון חיים, תזונה ופסיכולוגיה.
להלן התסמינים בהרחבה:

תסמינים פסיכולוגיים:  

  • מתח                                   
  • שינויים במצב הרוח
  • רוגז
  • עצבות
  • בעיות בריכוז ובזיכרון

תסמינים פיזיולוגיים:

  • גלי חום
  • הפרעות בקצב הלב
  • כאבי ראש
  • תשישות
  • הפרעות שינה

תסמינים מיניים:

  • יובש בנרתיק
  • ירידה בליבידו

תסמינים ארוכי טווח:

  • דלדול מסת עצם
  • מחלות קרדיווסקולאריות( לב וכלי דם)
  • זיהומים בדרכי השתן

כך תסייעי לעצמך לעבור גם את זה:

אז כפי שנאמר קודם לכן, אורח חיים הוא גורם מאד חשוב בהקלה על התסמינים וההתמודדות עימם.

תזונה - חשוב להפוך תזונה בריאה להרגל- העשירי את תזונתך בנוגדי חמצון, חומצות שומן חיוניות, דגנים מלאים, פירות וירקות-העשירים בוויטמינים ומינרלים והימנעי מצריכת מזונות עתירי קפאין וסוכרים מעובדים.

פעילות גופנית - תשפר את בניית העצם, תשמור על סבולת לב ריאה, תשפר את זרימת הדם ואת חילוף החומרים- וגם תשפר את מצב הרוח...

לב מאושר - תקופת גיל המעבר יכולה להיות מלווה בתחושות של לחץ, חרדה או עצב- רגשות אלה יכולים לגרום נזק לגופינו כאשר אינם מקבלים יחס- הקדישי יותר תשומת לב לעצמך, בטאי את רגשותייך והתמודדי עימם.

 

סולגאר מציעה מספר תוספי בריאות שילוו אותך בתקופה זו ויקלו משמעותית על תסמיני הגוף עם כניסתך לגיל המעבר, הן בפן הביולוגי והן בפן הרגשי.

עלי מרווה - תמצית

עלי מרווה - תמצית

Sage Leaf Extract

כמוסות תמצית עלי מרווה מכילות ריכוז גבוה של תמצית צמח המרווה הרפואית (Salvia Officinalis) המשמש זה מאות בשנים ברפואה המסורתית, הן כצמח קולינרי והן כצמח מרפא.

לפרטים נוספים
תמצית איזופלאבון סויה

תמצית איזופלאבון סויה

Non-GMO Super Concentrated Isoflavones

תמצית טהורה ומרוכזת במיוחד של פולי סויה אשר לא עברה הנדסה גנטית. בעלת השפעה על המערכת ההורמונלית הנשית*.

לפרטים נוספים

תמצית קוהוש שחור של סולגאר מספקת תערובת עשירה של רכיבי הצמח בשילוב של איזופלאבון סויה. איזופלאבון סויה מכיל באופן טבעי פיטו-אסטרוגנים הידועים בתרומתם ובחשיבותם.

לפרטים נוספים
שורש אשווגנדה - תמצית תקנית

שורש אשווגנדה - תמצית תקנית

Ashwagandha (Withania somnifera) SFP

תמצית שורש אשווגנדה, המוכרת ומכונה בשמות וכינויים רבים כמו ויתניה משכרת וג'ינסנג הודי, היא אחת מעמודי התווך של הרפואה האיורוודית העתיקה

לפרטים נוספים
  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts