חיפוש כללי
חיפוש מוצר
search
חיפוש לפי בעיה רפואית
search

הכן ילדך לקיץ: כך שומרים על תזונה נכונה בחופש הגדול

תזונה נכונה

חופשת הקיץ, בה ילדינו מבלים שעות ארוכות בים, בבריכה, בקייטנות ובטיולים, היא גם שם נרדף למאכלים לא בריאים במיוחד כגון גלידות, ארטיקים, ממתקים ושתייה ממותקת. למרות היציאה ממסגרת הלימודים והארוחות המסודרות, גם בתקופה זו חשוב לשמור על איזון בין הפיתויים הרבים הקיימים לילדים ובין שמירה על בריאותם ומשקלם. כיצד לבלות עם הילדים וגם להקפיד על תזונה נכונה? להלן כמה כללים בסיסיים:

 

מים בששון

 

חשוב להקפיד שהילדים ישתו בין ליטר וחצי לשני ליטרים ביום, ורצוי שישתו מים ולא משקאות ממותקים כגון מיצים או משקאות מוגזים. כשהילדים משחקים בחוץ הם מאבדים כמות רבה של נוזלים ולא תמיד חשים בצמא, ולכן, ביום של פעילות מוגברת מחוץ לבית יש לדאוג שישתו מים לאורך היום כולו.

 

כשיוצאים עם הילדים לפעילות בחוץ, קחו עמכם בקבוק מים גדול בצידנית השומרת על קור, ומדי חצי שעה בקשו מהם לשתות כוס מים אחת לפחות. שתו יחד איתם - כך גם תראו להם דוגמה אישית וגם לא תשכחו לשתות בעצמכם. אפשר לנסות לשפר את טעם המים על ידי הוספת עלי נענע טריים ופלחי לימון, או לשתות תה קר ללא סוכר.

 

ארוחה חמה ומזינה

 

הקיץ והחום אינם תירוץ לוותר על ארוחה מלאה ומאוזנת, הכוללת פחמימות וחלבונים להם זקוקים הילדים לגדילה ולהתפתחות תקינה. אם הילדים מבלים בבית, דאגו שיהיו להם במקרר צלחות מוכנות עם תבשילים שהם אוהבים, כך שהם יוכלו לחמם בעצמם ארוחת צהרים. אם מבלים מחוץ לבית, ניתן לארוז את האוכל בכלים ולקחת אותו אתכם.

 

 

סיבים תזונתיים, פירות וירקות

 

תזונה עשירה בסיבים תזונתיים תורמת להפחתת רמת הכולסטרול והסוכר בדם, לחיזוק המערכת החיסונית, וכן לתחושת שובע ממושכת שמסייעת לשמירת המשקל של הילדים בקיץ. שלבו בתזונת ילדכם קטניות כמו אפונה, שעועית, חומוס או עדשים וכן דגנים ומוצרי מאפה מלאים כגון לחם מחיטה מלאה, קרקרים משיבולת שועל, דגני בוקר מועשרים בסיבים תזונתיים וכדומה.

 

עונת הקיץ היא הזדמנות טובה להרגיל את הילדים לצריכה מרובה של ירקות ופירות, שכן החום שבחוץ מקטין את החשק לאכילת תבשילים "כבדים". בנוסף, עונת הקיץ מתאפיינת במגוון רב של פירות שילדים אוהבים כגון מלון, אבטיח וענבים. מומלץ להיעזר בפירות ובירקות כחטיפים בין הארוחות. עם זאת, מכיוון שפירות מכילים סוכר רב, כדאי להגביל את כמות הפירות לפרי עד שלושה פירות ביום.

 

גלידות במידה

 

אין סיבה להימנע לחלוטין מאכילת גלידות, אולם יש רצוי לאכול אותן בהגבלה ובהיגיון. בשוק קיימים סוגים רבים של גלידות, שלגונים וקרטיבים בטעמים רבים ומגוונים. מומלץ להעדיף תמיד את השלגון או הקרטיב על פני גלידה באריזה משפחתית, כדי להצליח לעמוד בכמות המומלצת ולא להתפתות ליותר.

 

אם הילד אוהב ממרחים מתוקים בתוך הכריך, ניתן להשתמש בממרחים העשירים ברכיבים תזונתיים חיוניים שלא מבוססים על סוכר ושומן בלבד, כגון שוקולד חרובים, חלבה, חמאת בוטנים, ריבות פרי ודבש.

הדפסשלח לחברהוסף תגובהצרו עימנו קשר
תוכן שיווקי באינטרנט לייעוץ אישי ולהדרכה חייגו: 1-800-350-333
דרונט בניית אתרים