חיפוש כללי
חיפוש מוצר
search
חיפוש לפי בעיה רפואית
search

לקראת הקיץ: כך תקלו על גלי חום

גלי חום

 האביב כבר כאן, והחודשים החמים בפתח. עבור מרבית האנשים זוהי תקופה נפלאה לצאת, לטייל ולבלות, אך עבור נשים בגיל המעבר זוהי תקופה שבה מתגברת אחת מהתופעות הפיזיולוגיות המציקות ביותר: גלי חום. אם גם אתן סובלות מהתופעה, כדאי לכן לקרוא את המאמר הבא, בו ליקטנו את כל מה שעליכן לדעת כדי ליהנות מקיץ נעים, קריר ובעיקר - נוח.

עבור המין הנשי, גיל המעבר פירושו כמה וכמה תופעות פיזיולוגיות טורדניות: הזעת לילה, כאבי ראש, סחרחורות, עייפות ועוד. אולם מכל התופעות שנקשרו בגיל המעבר, תופעה אחת היא הנפוצה, הידועה והמציקה ביותר: גלי חום.

גלי חום הם תופעה פיזיולוגית המתבטאת בתחושת חום פתאומית, בעיקר בפלג הגוף העליון. תחושה זו אורכת מספר דקות ומלווה לרוב בהזעה מוגברת שאחריה תחושת קור וצמרמורת.

חשוב לציין – לגלי חום עשויה להיות השפעה פסיכולוגית, אך למעשה זוהי תופעה פיזיולוגית, ולא פסיכולוגית. השינויים המתרחשים בגוף במהלך גל חום ניתנים למדידה ולכימות: התחממות של העור, שינוי בהתנגדותו החשמלית והאצה בדופק.


 
שמונה מכל עשר נשים יחושו בגלי חום בתקופת גיל המעבר. תדירות גלי החום ועוצמתם משתנה מאישה לאישה, כשרובן יסבלו מגלי חום בעוצמה גבוהה. גלי חום בעוצמה גבוהה מוגדרים ככאלו שלא מאפשרים להמשיך בשגרת היום יום ולמעשה מנטרלים את הסובלות מכך מכלל פעילות.

נשים שונות נבדלות זו מזו בעוצמתן ובמשכן של גלי החום הפוקדים אותן, כמו גם בשעות היום בהן מתרחשת אצלן התופעה (לילה, בוקר, צהריים וכו'). התופעה נפוצה בעיקר אצל נשים שאינן מאוזנות מבחינה הורמונלית, נשים שהמחזור החודשי נפסק אצלן בגיל יחסית צעיר, נשים בתת משקל או כאלו הפעילות פחות מבחינה גופנית.

והרי התחזית: אפשר להקל על גלי החום!


גיל המעבר הוא חלק ממחזור החיים הטבעי, וכך גם התסמונות הנקשרות אליו. על כן, נשאלת השאלה - האם בכלל ניתן לטפל גלי החום? מרבית החוקרים מסכימים כיום שהופעתם של גלי חום מפסיקה מעצמה, בשלב כזה או אחר. עם זאת, אפשר ומומלץ לנקוט במספר צעדים כדי להקטין את תדירותם ואת עוצמתם של גלי החום:

• נסו להירגע. מחקרים מראים שמתח נפשי מגדיל את הסיכויים להופעת גלי חום.
 
• שתו הרבה. שתיה מרובה של מים עוזרת להקל על גל החום כשהוא כבר מתרחש, ושומרת על הגוף במצב קריר – ובכך תורמת למניעת הגל הבא.
 
• הימנעו משהייה במקומות חמים. אם אתן סובלות מגלי חום – שהייה בסאונה, לדוגמה, לא תועיל לכן הרבה.

• אמצו את "שיטת הבצל". התלבשו בשכבות שונות של בגדים וכך תוכלו להסיר שכבה כשגל החום תוקף – ולהתעטף בעוד אחת כשהוא שוכך.

• הימנעו מאלכוהול, מקפאין וממאכלים חריפים. כל אלו מעלים באופן טבעי את חום הגוף ומעוררים גלי חום.

 

 

בנוסף לכל ההמלצות שהוזכרו, כדאי לכן גם לשקול נטילת שני תוספי תזונה בעלי יכולת מוכחת להקלה על גלי חום: ויטמין E ותמצית צמח קוהוש שחור . במחקרים שבדקו את השפעתם של תוספי תזונה   אלו נמצא שהם מקלים על רבים מסתמיני גיל המעבר ועל גלי חום במיוחד. תוספי התזונה הללו אף הוכרו באופן רשמי על ידי מערכת הבריאות הגרמנית כטיפול יעיל לתופעות גיל המעבר.

בנוסף למחקרים המצוינים לעיל, קיימים מחקרים נוספים המעידים על הידללות במשאבי המינרלים והוויטמינים של הגוף בגיל המעבר. על כן, בנוסף לוויטמין E וקוהוש שחור, כדאי לכן לשקול נטילת השלמות של מינרלים כמו מגנזיום ואשלגן וויטמינים כמו ויטמין B וויטמין C.


הדפסשלח לחברהוסף תגובה
תגובות
1. גלית (30/04/2011 07:38:46)
תוכן שיווקי באינטרנט לייעוץ אישי ולהדרכה חייגו: 1-800-350-333
דרונט בניית אתרים