הכן גופך לקיץ: כך תפטרו מהמשקל העודף

הטמפרטורה שמטפסת מעלה, שעות האור שמתארכות והבגדים הקצרים שמציצים אלינו מחלונות הראווה – כל אלו מבשרים לנו כי העונה החמה כבר בפתח. הקיץ מעבר לפינה, וזה בדיוק הזמן להשיל מעלינו את הקילוגרמים העודפים שצברנו מתחת לסוודר בחורף.

מלבד השאיפה להראות חטובים בבגד-ים, לירידה במשקל יש כמובן גם חשיבות בריאותית.
משקל עודף הוא הגורם השני במספר לתמותה ממחלות בתרבות המערבית. בין השאר, מגביר המשקל העודף את הסיכון למחלות כגון יתר לחץ דם, עודף כולסטרול בדם, סוכרת ומחלות לב וכלי דם.

הכל נשאר במשפחה

עלייה במשקל אינה נגרמת רק מאכילה מוגזמת. למעשה, הגורם הראשון לכך הוא תורשתי- אם רוב בני המשפחה סובלים מעודף משקל, סביר להניח שההשמנה טבועה עמוק בגנים שלכם. אולם לא מדובר בגזירה משמים - ניתן לשנות את המצב על ידי השקעת מאמצים בשמירה על המשקל.

הגורם השני הוא סביבתי - מדובר בשינויים בתזונה ובדפוסי החיים, אשר המשפיעים לכולנו על משקל הגוף. הגורם השלישי הוא ההרגלים האישיים בתזונה ובאורח החיים, אשר משתנים מאדם לאדם. הרגלים אלו הניתנים לשינוי, בהתאם לדרך בה אנו בוחרים לעצב את חיינו.

משפרים הרגלים

רעב הוא רק אחת הסיבות שבגללן אוכלים. פעמים רבות, אנו משתמשים באוכל כדרך להפיג מתח, להקל על דיכאון ולהסיח את הדעת מבעיות אחרות. כדי להימנע מאכילה מיותרת, היעזרו בשיטות הבאות:

  • איכלו מסודר: הקפידו על אכילת 3 ארוחות ביום לפחות, המכילות את כל אבות המזון. ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ומעניקה אנרגיה למשך היום.
  • הפחיתו בסוכר: רצוי להימנע מאכילה מרובה של סוכרים ומזונות עשירים במלח.
  • ירקות תחילה: סלט לפני הארוחה מקל על פעולת מערכת העיכול. בנוסף, הקפידו לאכול ירקות מאודים בכלל וירקות ירוקים בפרט.
  • לכו על זה: הליכה קצרה כחצי שעה לאחר הארוחה תסייע באיזון רמות הסוכר בדם.
  • קחו לדרך: אם אתם נמצאים רוב היום בדרכים ואין לכם זמן לארוחה מסודרת, מומלץ להכין ארוחה מזינה בצידנית קטנה.
  • אל תאכלו מול הטלוויזיה: אכילה מול המרקע הופכת להיות מכנית, וכתוצאה מכך, צריכת הקלוריות עולה.