חוזרים בריאים לבית הספר

תקופת החופש הגדול מתאפיינת אצל רוב הילדים בשבירה של השגרה, בטיולים ובנסיעות. אלו מלווים כמעט תמיד גם בשינוי של הרגלי האכילה של הילדים – את מקומן של הארוחות המסודרות והמאוזנות מחליפים אכילה בחוץ ובמסעדות וריבוי בגלידות וחטיפים. העובדה שלא צריך לקום בבוקר גורמת לכך ששעת ההליכה לישון נעשית מאוחרת מהרגיל וכך גם שעת הקימה. אז איך חוזרים לשגרה?

חוזרים לאכול בריא

עם החזרה לבית הספר יש להחזיר לילד את הרגלי התזונה הנכונים, תוך הקפדה על שעות ארוחה קבועות ותפריט מאוזן ובריא.

לאחר הצום של הלילה, הילד צריך לפתוח את יומו עם ארוחת בוקר שתיתן לו הרגשת שובע, ותסייע לו להיות מרוכז, רגוע וערני בלימודים. מומלץ כי ארוחה זו את כל אבות המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים טובים, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. ניתן לשלב בארוחה פירות, לחם מחיטה מלאה, ביצים, מוצרי חלב, טונה או סרדינים, טחינה, ממרח שקדים ועוד.

גם בעת ארוחת עשר יש לדאוג לצייד את הילד בארוחה בריאה הכוללת פחמימות, חלבון, ירק ופרי, ורצוי לוותר על הממרחים המתוקים. לאחר בית ספר, עם חזרתו של הילד הביתה, חשוב לקבל את פניו עם ארוחת הצהריים מזינה, שתמנע נשנושים מיותרים.

הולכים לישון בזמן

שינה טובה הכרחית לתפקוד היומיומי של כולנו. כשמדובר בילדים בגילאי בית הספר, יש לשינה חשיבות מכרעת בתפקוד ובריכוז בלימודים. על פי המלצות רופאי שינה, לילדים בגיל היסודי דרושות לפחות 10 שעות שנת בילה בכדי לתפקד היטב ביום המחרת, ולמתבגרים בגיל תיכון דרושות לפחות 9 שעות שינה בלילה.

עם החזרה ללימודים מומלץ להרגיל את הילדים שוב לשעות שינה קבועות ומספקות. ניתן לבצע זאת בהדרגה, ולהקדים בכל יום את שעת ההליכה לישון ברבע שעה או בחצי שעה. בנוסף, מומלץ להפסיק הרגלים אחרים שהילדים אימצו לעצמם בחופש כגון הרדמות מול הטלוויזיה.

מלבד הקפדה על שגרה בריאה, גם תוספי בריאות עשויים לתרום להשתלבות חלקה ובריאה של ילדכם בשגרת הלימודים העמוסה בדרך לשנת לימודים מוצלחת!