לרוץ כמו הרוח: טיפים לריצת חורף

החורף הוא העונה המושלמת לצאת לריצה – מזג האוויר הקריר שמאפיין את ארצנו בחורף מקל על המאמץ הגופני, והאווירה הסגרירית מספקת לרצים תפאורה משולמת.

מלבד היתרונות הבריאותיים הידועים של כושר גופני, הרי שבחורף מסייעת הריצה גם לצמצום תופעות כמו דכדוך ועייפות שפוקדים אנשים מסוימים עקב שעות החושך הארוכות והמחסור באור שמש. הריצה מגבירה את זרימת הדם בגוף ומעודדת הפרשה של אנדורפינים וסרוטונין שמשפרים את מצב הרוח.

ריצה במזג אויר קר מסייעת גם לשריפה מוגברת של קלוריות, שכן הגוף צורך יותר אנרגיה לשמירה על חום הגוף. לכן, הריצה בחורף מסייעת לשמריה על משקל תקין ומאזנת את צריכת הקלוריות שמאפיינת לעיתים את התקופה הקרה.

כללי אצבע לריצה בחורף:

על מנת ליהנות מיתרונות הריצה וגם לשמור על הבריאות בחורף, מומלץ להקפיד על כמה כללים בסיסיים:

  • חימום לפני הריצה: בחורף מומלץ לבצע חימום ארוך יותר מהרגיל, ולשלב בו תנועות לחימום המפרקים כגון סיבובי קרסוליים, ברכיים ואגן.
  • לבוש בשיטת הבצל: מומלץ להתלבש בשכבות, ולהקפיד כי הבגד הצמוד לגוף מנדף זיעה, בעוד הבגד החיצוני חוסם את הרוח והגשם. רצוי להימנע מעודף שכבות כדי שלא להזיע יתר על המידה וכדי למנוע סרבול.
  • שמירה על קצוות הגוף: יש להגן על כפות הידיים והאוזניים על ידי שימוש בכפפות ובכובע.
  • הקפדה על שתייה: למרות תחושת הצמא המופחתת בחורף, חשוב להקפיד על אספקת נוזלים לגוף לפני, במהלך ואחרי הריצה. בתום האימון מומלץ לשתות כוס תה או משקה חם אחר