הכאב מחמיר בחורף? לא להיכנע – יש לנו פתרונות פשוטים וישימים!

נכון, כולנו חווים כאב אחרת ובעוצמות שונות בהתאם לבעיה ממנה אנו סובלים. אבל על דבר אחד כולם יכולים להסכים – כאב מתגבר בחורף! רבים מאתנו אשר סובלים מכאב במערכת התנועה כדרך קבע, יכולים להיות "חזאים" מצוינים לירידה בטמפרטורות אפילו עוד לפני שהיא מתרחשת; בדומה לתחושת הדגדוג בגרון שמסמנת לנו שאנחנו הולכים להיות חולים.

אין סיבה מיוחדת מדוע עוצמת הכאב עולה בחורף אך משערים שכנראה ישנו קשר בין מזג אוויר קר, ירידה של לחץ אטמוספירי (נרחיב בהמשך) וגשם לבין החמרה של כאבים וקושי תנועתי. אצל בעלי חיים לדוגמה, שינויי מזג האוויר משפיעים על מצב הרוח, חילוף החומרים וההתנהגות. מה שמפתיע הוא שגם עלינו, בני האדם עובר משהו דומה בחילופי עונות. אם ככה, אז למה שזה יהיה שונה כשמדובר בכאב המתגבר דווקא בחורף?  

מכאן עולה השאלה הגדולה: למה זה קורה. ובכן יש כמה תאוריות. אחת מהן מתבססת על העובדה

שעל פי הידוע לנו, בתנאי קור, רוב אספקת הדם מוזרמת לאיברים הפנימיים החיוניים לתפקוד, משמע ללב, לריאות, למוח וכד'. וזאת על חשבון הזרמת דם לארבעת הגפיים. ירידה באספקת הדם לאיברי הגפיים תוביל לנוקשות וקור שעשויים להתפתח לאי נוחות וכאב.

תאוריה נפוצה נוספת אומרת שכאשר קר בחוץ, שינויים בלחץ האטמוספירי (הנקרא גם ברומטרי) יכולים לגרום לתגובה דלקתית במערכת התנועה. התגובה יכולה להוביל לכאב מוגבר עקב חוסר סירקולציה ורגישות של סיבי העצב. אבל כאמור, זוהי תיאוריה חסרת הוכחות קונקרטיות.

כואב לך בחורף? אפשר להתחיל ליישם שלושה פתרונות פשוטים בשביל להתגבר עליו.  

1. להתלבש טוב: לעזור לגוף להתחמם

כשנשאל ד"ר אינקלברגר, מומחה לרפואת שריר-שלד, מדוע הקור גורם לכאב הוא ענה: "התיאוריה היא שמזג אוויר קר משנה את מבנה הנוזל הבין מפרקי וגורם לו לאבד חלק מתכונות הסיכוך החשובות שלו. דמיינו כי לנוזל הנ"ל מרקם דומה לזה של חלבון ביצה. אם נשמור על הביצה במקרר, החלבון שלה יתייצב ולא ייזל. נוזל סמיך משמע לחץ גדול יותר בתוך המפרק, מה שגורם לכאב." הוא השיב.

והתסמינים שבדרך כלל יופיעו הם:

  • כאב וקושי בתנועה מה שמפריע לנו גם בפעולות פשוטות כמו נעילת נעליים, הרמת חפצים, עליית מדרגות, לישת בצק ועוד
  • נוקשות - שמופיעה בעיקר לאחר שנת לילה ממושכת. לפתע נרגיש "קיפאון" שיקשה עלינו להתרומם מהמיטה ולהתחיל את היום

"לא לשכוח שזה יכול לקרות גם במזג אוויר עם לחות גבוהה מאד, שכן הדם והנוזל הבין מפרקי הופכים לסמיכים יותר." מוסיף ד"ר אינקלברגר. "לבישת שכבות של בגדים, עשיית מקלחות/אמבטיות חמות ושימוש בבקבוקי מים חמים אלו דרכים מצוינות לשמור על חום הגוף."

2. "אל תהיו קשוחים"

זה לא סוד שבשביל לשמור על בריאות מערכת התנועה אנחנו צריכים להזיז אותה. בקיץ לדוגמה, זה פשוט יותר. הטמפרטורה הגבוהה מרככת את השרירים והופכת אותם לגמישים יותר. הודות לכך, נהנה מטווח תנועה רחב יותר ומוביליות טובה יותר. דרך אגב, זו הסיבה שמומלץ לעשות מתיחות רק לאחר החימום.

הגוף שלנו מתוכנן לזוז. תנועות בסיסיות כוללות הליכה, ישיבה, כיפוף, טיפוס, קפיצה (ריצה למשל) וכמובן מעברים בין תנועות (ישיבה לעמידה, הליכה לריצה וכו'). גם תרגול יומיומי של התנועות התפקודיות האלו יעזור לנו להישאר ניידים. אז אם כואב לך, שמירה על טווחי תנועה נוחים יכול לעזור לשיפור ההרגשה הכללית.

3. לא להיכנע: לחברת סולגאר יש פתרון מוכח בשם No.7

No.7 הוא תוסף תזונה מבית סולגאר המתאים לצעירים ומבוגרים הסובלים מכאב במערכת התנועה. הוא מכיל שני רכיבי פטנט: אפלפין® האחראי על הפחתת הכאב ופטנט קולגן UC-II® הנחשב "הדור הבא" בתחום הכאב התנועתי. ל- No.7 פעילות משולשת (סימפטומטי-טיפולי-מניעתי) המביאה לתוצאות של מערכת תנועה בריאה יותר לאורך זמן, מייחדת ומבדילה אותו ממתחרים אחרים.

מחקרים שונים שבדקו את פעילות הרכיבים מצאו כי היא מהירה ואפקטיבית בפרמטרים של איכות חיים. למעשה, לוקח לא יותר מ- 7 ימים להרגיש שיפור, הן ברמת הכאב והן במוביליות ובטווח התנועה. No.7 לא רק משפיע בטווח הקצר, אלא בעל השפעה מצטברת וארוכת טווח בנטילה של כמוסה אחת ביום בלבד! ללא תופעות לוואי וללא תלות. לקריאה על No.7>>

תוסף כזה עוד לא הכרת, ומה הופך אותו למיוחד? או יותר נכון לשאול – מי? הצרכנים שלו!

לשמיעת הסיפורים המדהימים של צרכני No.7 >>

צריכים הכוונה נוספת? צוות המומחים שלנו ישמח לענות בשיחת חינם בטלפון 2535*

  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts