נעבור גם את זה - גיל המעבר

מחזוריות - היא שם המשחק

גופה של האישה נתון למחזוריות ביולוגית המתחילה עם קבלת הוסת- זוהי גם תקופת הפוריות. תקופת הפוריות נמשכת בין 45-35 שנים, בדרך כלל עד לעשור החמישי בחייה של האישה.

בתום תקופה זו, תתחיל תקופה חדשה- תקופת גיל המעבר- שעליה תבשר ה "פרה- מנופאוזה"- תקופת מעבר ביניים המסמנת את בואה של המנופאוזה. (ווסת- פרה מנופאוזה- מנופאוזה).

אם מחזוריות היא שם המשחק, ההורמונים- הם השחקנים הראשיים

השחלות- האיבר ההורמונאלי העיקרי בגופה של האישה- מפרישות במשך כל תקופת הפוריות את הורמוני המין שהעיקריים בניהם הם האסטרוגן והפרוגסטרון- שני אלה גם משפיעים האחד על הפרשת השני.

בתקופת הפרה מנופאוזה יורד בעצם תפקוד השחלות, מה שגורם לתנודות ברמות ההורמונים בגוף האישה- ישנן נשים שרמות אסטרוגן- פרוגסטרון תהיינה גבוהות ולהפך. התנודות ברמות ההורמונים בשלב זה יכולות כבר להיות מלוות בתסמינים הבאים:

פרה מנופאוזה- תסמינים אפשריים:

  • גלי חום
  • שינויים במצב הרוח
  • בעיות בקיום יחסי מין
  • דפוסים של דימום לא סדיר

לאחר תקופה רציפה של כחצי שנה עד שנה ללא קבלת ווסת בכלל- מבחינה רשמית- האישה נכנסת אל גיל המעבר עצמו.

המנופאוזה

בגיל המעבר ההורמונים הנשיים- אסטרוגן ופרוגסטרון כבר יורדים עד לרמה שייצור הפרוגסטרון פוסק לחלוטין.
השינויים והתנודות הללו בהפרשת ההורמונים- הם אלה שיגרמו לכ80%-70%70-80% מהנשים לחוות את תסמיני גיל המעבר ברמות שונות. חומרת התסמינים תלויה במידה רבה בסגנון חיים, תזונה ופסיכולוגיה.
להלן התסמינים בהרחבה:

תסמינים פסיכולוגיים:  

  • מתח                                   
  • שינויים במצב הרוח
  • רוגז
  • עצבות
  • בעיות בריכוז ובזיכרון

תסמינים פיזיולוגיים:

  • גלי חום
  • הפרעות בקצב הלב
  • כאבי ראש
  • תשישות
  • הפרעות שינה

תסמינים מיניים:

  • יובש בנרתיק
  • ירידה בליבידו

תסמינים ארוכי טווח:

  • דלדול מסת עצם
  • מחלות קרדיווסקולאריות( לב וכלי דם)
  • זיהומים בדרכי השתן

כך תסייעי לעצמך לעבור גם את זה:

אז כפי שנאמר קודם לכן, אורח חיים הוא גורם מאד חשוב בהקלה על התסמינים וההתמודדות עימם.

תזונה - חשוב להפוך תזונה בריאה להרגל- העשירי את תזונתך בנוגדי חמצון, חומצות שומן חיוניות, דגנים מלאים, פירות וירקות-העשירים בוויטמינים ומינרלים והימנעי מצריכת מזונות עתירי קפאין וסוכרים מעובדים.

פעילות גופנית - תשפר את בניית העצם, תשמור על סבולת לב ריאה, תשפר את זרימת הדם ואת חילוף החומרים- וגם תשפר את מצב הרוח...

לב מאושר - תקופת גיל המעבר יכולה להיות מלווה בתחושות של לחץ, חרדה או עצב- רגשות אלה יכולים לגרום נזק לגופינו כאשר אינם מקבלים יחס- הקדישי יותר תשומת לב לעצמך, בטאי את רגשותייך והתמודדי עימם.

 

הקוהוש השחור (Black Cohosh) הוא צמח ממשפחת הנוריתיים. הצמח מכיל ריכוז של טריטרפנים (triterpene glycosides) ו- 27-Deoxyactein. תמצית תקנית קוהוש שחור סולגאר מופקת מצמח ה- Cimicifuga racemose ומכילה תערובת עשירה של רכיבי הצמח בשילוב איזופלאבון סויה. איזופלאבון סויה מכיל באופן טבעי פיטו-אסטרוגנים מסוג ג'ניסטיאן, דאידזאין וגליסטאין הידועים בתרומתם ובחשיבותם.

לפרטים נוספים
שורש אשווגנדה - תמצית תקנית

שורש אשווגנדה - תמצית תקנית

Ashwagandha (Withania somnifera) SFP

תמצית שורש אשווגנדה, המוכרת ומכונה בשמות וכינויים רבים כמו ויתניה משכרת וג'ינסנג הודי, היא אחת מעמודי התווך של הרפואה האיורוודית העתיקה

לפרטים נוספים