נפרדים מתחושת המלאות ואי הנוחות אחרי האוכל

אוכל, מעבר להיותו דבר בסיסי לקיומנו, מספק גם הנאה. הנאה מהטעם, מהמרקם, מהמראה.... ארוחה משותפת היא הבילוי האולטימטיבי לרובנו וכשאנו מבלים ונהנים - אנו גם רוצים להרגיש טוב.

החברה המערבית מאופיינת באנשים רבים, הסובלים מהפרעות עיכול. הפרעות אלו מלוות בתסמינים, שפוגמים בתחושת השובע והרוגע, שמתפשטת בגופנו עם סיום הארוחה. אם אתם סובלים מ: נפיחות, גזים, תחושת מלאות, צרבות, קיבה עצבנית, אי סדירות ביציאות ועוד, אתם בוודאי מבינים על מה אנחנו מדברים...

חשוב לציין שרוב האנשים סובלים מתופעה אחת נפוצה: תחושה של כבדות, מלאות ואי נוחות, שלעתים מלווה אותם לאורך היום כולו, לאו דווקא בשל סוג או כמות האוכל שאכלו.

מדוע מופיעה תחושת כבדות ואי נוחות בבטן?

  1. לחץ ומתח נפשי:
    אשר אדם נמצא בלחץ ומתח מוגברים, זה בהחלט עשוי להשפיע גם על מערכת העיכול. הפחתת המתח תביא להקלה בתחושת הכבדות.
  2. גזים כלואים:
    עתים נכלאים גזים במעי, אשר לוחצים על הדפנות וגורמים להתנפחות הבטן, לתחושת אי נוחות ואף לכאבי בטן. יכולות להיות סיבות רבות לגזים הכלואים, כגון: בליעת אויר שחדר למערכת העיכול, רגישות ללקטוז עוד.
  3. מזון:
    מובן שגם למזון שאנו אוכלים יש השפעה ישירה על תחושת אי הנוחות, הנגרמת בסיום הארוחה. אם אתם נוטים לסבול מתחושה זו, נסו להימנע ממזונות עתירי גזים, כגון: קטניות, לעיסת מסטיקים ומשקאות מוגזים, ואכלו מזון עשיר בסיבים.

טיפים להקלה על תחושת אי הנוחות שלכם:

  • איכלו לאט ולעסו היטב את האוכל - כך תאכלו פחות וגם תכניסו פחות אוויר וגזים למערכת העיכול
  • אל תאכלו יותר מדי - כך תקלו על מערכת העיכול בפעולת פירוק המזון
  • אכלו ארוחה אחרונה בשעה מוקדמת - בלילה הגוף מפריש פחות אנזימי עיכול, ולכן עדיף לא ללכת לישון על בטן מלאה