עוברים את עונת המעבר בשלום

הלילות קרירים, הימים נוחים יותר ורוח מפתיעה אותנו בשעות אחר הצהרים. אין ספק – עונת המעבר כבר כאן. אך יחד עם השינוי המבורך במזג האוויר, מלווה עונת המעבר גם בתופעות בריאותיות פחות נעימות.

הטמפרטורות המשתנות, החשיפה לווירוסים ולחיידקים ושינויים בחי והצומח סביבנו – מעודדים ומגבירים מחלות שונות. בעונות המעבר גוברת בעיקר השכיחות של מחלות במערכת הנשימה, כגון החמרה של אלרגיות, התקפי אסתמה, ברונכיטיס וסינוסיטיס.

אלרגיה - האלרגיה היא למעשה תגובה של מערכת החיסון לרכיבים מסוימים. היא נגרמת מחשיפה לפרוות בעלי חיים, לאבק, למזון, לפולן ועוד, ומבטאת בתסמינים כגון כאבי ראש, עיטושים, גרד, פריחה, סינוסים גדושים או עיניים דומעות. בעונות המעבר סובלים אנשים רבים מאלרגיה המכונה קדחת השחת (Hay Fever), שמקורה בחשיפה לאבקנים ולחומרים אחרים שנשאפים ומעוררים תגובת יתר של מערכת החיסון. תזונה נכונה וטיפול באמצעות תוספי בריאות עשויים להקל על תסמיני האלרגיה ואף למנוע את התפרצותם.


סינוסיטיס - הסינוסיטיס שמתלווה פעמים רבות לצינון ולשפעת הוא זיהום של הסינוסים – חללים הממוקמים בעצמות הפנים - קרוב לאף ולעיניים. סינוסיטיס מתבטא לרוב בכאבי ראש ובכאבים בעצמות הלחיים, בשיניים וסביב העיניים. בנוסף מופיעה נזלת סמיכה בצבע צהוב או ירוק ועלולים להופיע גם חום ושיעול. ניתן למנוע התפתחות של סינוסיטיס ולהקל עליו באמצעות טיפול בצינון, קינוח האף והימנעות מעישון.


ברונכיטיס - דלקת הסימפונות נגרמת עקב זיהום בצינורות הנשימה שמחברים את קנה הנשימה לריאות. צינורות אלו הופכים למגורים ומודלקים, מה שמתבטא בשיעול, כאב גרון, נזלת ו"צפצופים" בנשימה. לרוב, דלקת הסימפונות חולפת מעצמה בתוך שבועות אחדים. עם זאת, לעיתים עלול הזיהום לגרום לנזק קבוע לסימפונות, מה שהופך את המחלה לכרונית.


אסתמה - אסתמה היא מחלה דלקתית של דרכי הנשימה אשר עלולה להחריף במיוחד בעונות מעבר. דרכי האוויר בריאות של חולי אסתמה מוצרות לסירוגין, מה שגורם להתקפי קוצר נשימה, צפצופים, מועקה בחזה ושיעול. בין ההתקפים עלולים מבוגרים וילדים הסובלים מאסתמה לסבול משיעול בשעות הלילה ואחרי מאמץ פיזי.


איך לחזק את הגוף באמצעים טבעיים -

  • הקפידו על שעות שינה מסודרות – עייפות מחלישה את המערכת החיסונית
  • התחילו את היום עם שתייה חמה, והקפידו לשתות במהלך היום 10-8 כוסות מים
  • בצעו פעילות גופנית להמרצת מחזור הדם
  • הקפידו לצרוך מזון עשירים בוויטמין C כגון פירות הדר והימנעו ממוצרי חיטה (קמח לבן) וסויה שעלולים לגרום להצטברות ליחה. בנוסף, רצוי לצמצם אכילת מאכלים מתוקים, חלב ומוצריו ומזון מעובד. שיני שום משמשים כאנטיביוטיקה טבעית מצוינת