טיפול בנשירת שיער בסתיו

הסתיו אמנם מביא איתו הקלה גדולה במזג האוויר לאחר חודשי הקיץ הלוהטים, אבל חושף אותנו לאחת התופעות הפחות נעימות המאפיינות עונות מעבר - נשירת שיער. זה לא כל כך נעים, ואפילו קצת מלחיץ, להתעורר בבוקר עם ערימת שיער שמסתכלת עלינו מהכרית או למצוא כמות מפחידה של שערות על המברשת לאחר סירוק, או לאסוף את השערות שנשרו בזמן המקלחת. אז לפני שמשלימים עם ההתקרחות, בואו נברר למה אנחנו סובלים מנשירת שיער דווקא בעונת המעבר.

סיבות לנשירת שיער

האמת היא שלא ממש ברור מדוע התופעה של נשירת שיער אופיינית דווקא לעונת המעבר. סיבה אחת להיחלשות השיער היא כנראה המעברים התכופים והקיצוניים יחסית בין קור לחום. סיבה נוספת היא השינוי באחוז הלחות הגורם לעור הקרקפת להיות יבש יותר ומגביר את הנשירה. כך או כך, נשירת שיער בעונת המעבר היא תופעה נורמלית, כל עוד לא מדובר בנשירה מוגזמת. אם זה המצב, יתכן ולא רק מזג האוויר אשם והנשירה נגרמת מסיבות אחרות כגון אנמיה, סטרס, שינויים הורמונליים או סיבה אחרת.

איך למנוע נשירת שיער תזונה, תזונה, תזונה

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לנשירת שיער, בעונות המעבר אך לא רק, היא עקב חסרים תזונתיים החיוניים לגופנו. חסרים תזונתיים כמו למשל בחומצות אמינו (חלבונים), עשויים להיגרם כתוצאה מבעיות עיכול שונות, הרגלי תזונה לקויים או שינוי תזונתי כמו דיאטה ולהשאיר אותנו ללא היסודות החשובים (אבני הבניין) של תאי השיער שלנו. בדרך כלל דיאטות 'בזק' קיצוניות שמטרתן להשיל משקל רב תוך זמן קצר עלולות לפגוע לא רק בבריאות הכללית אלא גם בשיער שלנו. עלינו לזכור שבמצב כזה ברשות הגוף אנרגיה בכמות מצומצמת שאותה יעדיף לנתב למערכות חשובות יותר החיוניות להישרדות (כמו נשימה לדוגמה).

טיפים לשיער בריא: מה כולל טבעי בנשירת שיער?

הנה כמה טיפים טבעיים ופשוטים שיעזרו בשמירה על שיער בריא:

פעילות גופנית - ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע משפר את זרימת הדם בגוף ואת תהליכי פינוי הרעלים. ביצוע תרגילים יעודיים כמו שכיבה על מזרן והרמת של הרגליים, יביא לזרימת דם מוגברת לאזור הקרקפת וכך מסייע לצמיחה של שיער בריא וחזק יותר.

שימוש בשמפו טבעי - שמפו סינטטי עשוי להכיל מלחים וחומרים כימיים כגון SLS, שאינם תורמים לבריאות הגוף והשיער. מומלץ להשתמש בשמפו טבעי המכיל תמציות טבעיות של צמחי מרפא, ויטמינים מינרלים, פרוטאינים ונוגדי חמצון החיוניים עבור שיער בריא.

נקי אבל לא יותר מדי: חשוב כמובן לשמור על שיער שמריח טוב ונקי, אבל אפשר גם להסתפק בחפיפה בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, ולא מדי יום. כמו כן, רצוי לשטוף את השיער במים פושרים או קרים.

מה עוד כדאי לעשות? האם ישנו פתרון לנשירת שיער בצורה טבעית?

מעבר למה שכבר ציינו כמו תזונה נכונה מגוונת, פעילות גופנית, שימוש בתכשירים המותאמים לשערך ושמירה על היגיינה במידה, תמיכה נוספת יכולה להתבצע גם בעזרת הוספת רכיבי תזונה המעודדים את הגוף לייצור פנימי של החלבונים הסיביים החזקים המרכיבים את השיער ביניהם קראטין ואלסטין הדרושים לשיער בריא וחיוני לאורך זמן.

עובדות מעניינות שכדאי לדעת

צמיחת השיער אצל כל אדם היא שונה, יש אנשים שהשיער צומח אצלם מהר יותר, ויש שפחות. בדיוק כמו שלכל אחד יש סוג שיער שונה. השיער צומח בכמה שלבים: השלב הראשון הוא שלב הצמיחה, בשלב זה השערה עדיין טמונה בזקיק השערה, השלב השני שנמשך משבועיים עד ארבעה שבועות הוא שלב המעבר. בשלב זה השערה משתחררת מהשורש באופן איטי ונעה בזקיק כלפי מעלה. בשלב הבא שהוא האחרון, השערה נמצאת במנוחה שזה השלב בו אנו רואים את השערה כפי שהיא מונחת על ראשנו, ושלב זה נמשך בין חודשיים לארבעה חודשים שלאחר מכן שיער זה נושר. במקביל לשלב זה, מתחילה צמיחה חדשה.

בריאות השיער היא לא עניין של מה בכך. שיער בריא הוא סמל לנשיות וכוח. מדובר בחלק הבולט ביותר בהופעה החיצונית שלנו וממבט חטוף עליו אפשר לגלות לא מעט סגנון החיים של כל אישה. על מנת לשמור על שיער בריא ומטופח חשוב לדאוג ולהזין את הגוף מבפנים בחומרי בניין חיוניים כמו ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו וחלבונים. תזונה טובה ומגוונת היא הכרחית לשמירה על שיער בריא. אם קיימים חוסרים שונים, למשל חוסר בברזל או חלבון, חשוב להשלימם באמצעות תזונה או תוספי תזונה.

נשירת שיער היא תופעה ידועה ומוכרת ויכולות להיות לה מספר סיבות שונות ומגוונות. בין הגורמים הנפוצים: תזונה לקויה ודיאטות חריפות, טיפולי שיער חיצוניים בתדירות רבה, כאשר בתוך אלו נכללים החלקות, צביעה, ייבוש וסלסול ועוד. סיבות נוספות נעוצות גם בחשיפה ממושכת לשמש, מצבי מתח נפשי ועוד.

חשוב להכיר שגם לאופן הטיפול בשיער עלולה להיות השפעה על הנשירה עצמה. לפני שמתחילים לחשוב על טיפול בנשירת שיער בצורה חיצונית או טבעית, כדאי להפחית את השימוש במייבשים, מסלסלים או מחליקים אש עשויים לפגוע ולשבור את השיער. מומלץ לצבוע את השיער צורה מדויקת או אצל ספר מקצועי, להשתדל לא לשחק עם השיער יותר מדי ולסרק אותו בעדינות עם מסרק רחב. כמו כן, מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת הכוללת ירקות ופירות, דגנים מלאים, חלבונים ושומנים טובים.

כולן מנסות לגלות מהו הסוד לשיער מלא ובריא. בשוק ניתן למצוא תכשירים חיצוניים שונים כמו סרומים, מוסים, מסכות ועוד. אך היום כבר מכירים בעובדה שטיפוח חיצוני לבד אינו מספיק. טיפול טבעי בנשירת שיער, יכלול תזונה עשירה ומגוונת שתזין את רקמות החלבון שמהם בנויה השערה ובמידת הצורך ניתן להיעזר לצורך השלמה תזונתית בתוספים ייעודיים אשר מעודדים ייצור של החלבונים הסיביים מהם בנויה השיערה הלוא הם אלסטין, קרטין וקולגן.

גיל, תזונה לקויה, מחסור בוויטמינים, דיאטות, שינויים ההורמונאליים, היריון ולידה, קרינת השמש, רחצה בים ובברכה, עישון ועוד- כל אלו פוגעים לנו בשיער. אבל לפני שפונים לטיפולים חיצוניים או כימיים אפשר לנסות להפחית את הנשירה באמצעים טבעיים. פתרון טבעי לנשירת שיער יכול להיות קשור להקפדה על תזונה מאוזנת עם הכוללת אל כל הרכיבים החשובים לבריאות השיער כמו: אבץ, חומצה פולית, ויטמיני B, חומצות אמינו, שומנים וחומצות שומן כמו אומגה 3, ברזל וכד'.

כפי שכבר ידוע, ישנן סיבות רבות לנשירת שיער. באם נטפל בחלק מהן, ונבצע מספר שינויים בשגרת חיינו, נוכל להשיג פתרון לנשירת השיער. שינוי קטן הוא הפחתה של הסטרס והלחץ, הרי לחץ הוא אחד מהגורמים, ולכן אם נבצע שינוי פנימי, הדבר יסייע לנו לנשירה. פעילות גופנית ידועה גם כמשפרת זרימת דם , דבר זה מסייע לצמיחת שיער חזק ובריא. שינוי נוסף וקטן הוא דאגה לתזונה מאוזנת המכילה את כל הוויטמינים והמינרלים החשובים לשיער בריא. במידה ונמצאו חוסרים ברכיבי תזונה חיוניים חשוב להשיב את האיזון באמצעות תוספים.