10 עובדות שאתם חייבים לדעת על מגנזיום

המגנזיום - אנחנו יודעים שהוא חיוני ועשוי לתרום רבות לגוף שלנו. אבל לא בטוח שאנחנו לגמרי מבינים עד כמה הוא חשוב ומהי בדיוק רמת התרומה שלו בפועל לגוף שלנו. תפנו לעצמכם כמה דקות ותבינו ממש בקצרה מדוע חשוב להוסיף את תוסף המגנזיום כחלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלנו.

לפניכם 10 עובדות מעניינות שאתם פשוט חייבים לדעת על מינרל המגנזיום: 

  • מרפה שרירים טבעי - המגנזיום הוא מינרל המהווה חלק חשוב בבניית השריר ופועל כווסת וכבקרה של עצבוב השרירים. תפקידו הוא להרפות שרירים וכלי דם מכווצים. המגנזיום מתאים לכל אדם הסובל מהתכווצויות שרירים, ביניהם - ספורטאים חובבנים, ספורטאים מקצועיים, אנשים הנוטלים תרופות אשר עשויות לגרום להתכווצות שרירים, אוכלוסיה מבוגרת/צעירה, נשים הרות ועוד. 
  •  המגנזיום הוא המינרל הרביעי בחשיבותו לגוף האדם - כן כן! למגנזיום ישנם מעל 300 תפקידים החיוניים לבריאות שלנו. 
  • מפחית סיכויים למחלות לב - מגנזיום, בין היתר יעיל לתרומת פעילות תקינה של הלב, מניעת מחלות לב והורדת לחץ דם.
  •  מקל על מצבי מתח ולחץ - המגנזיום עוזר בהפגת מצבי לחץ ומתח, ובכך עוזר משמעותית גם לאנשים הסובלים ממתחים, הפרעות שינה וכאבי ראש. 
  • מקל על עצירות - המינרל משפר משמעותית את תנועתיות המעי ובכך נמצא כיעיל לטיפול בעצירויות.
  • תורם לחולי סוכרת - המגנזיום ממלא תפקיד חשוב בחילוף חומרים של פחמימות, ומשפיע על שחרור ופעילות של אינסולין על מנת להכניס את הסוכר לתאים. 
  •  מתבקש עקב היעדר במגנזיום במי השתיה שלנו - ישנה המלצה גורפת וחשובה כיום, האומרת שצריך להשלים מגנזיום על ידי נטילת תוסף תזונה וזאת לאור היעדר מגנזיום במים המותפלים המהווים כ-75% מהתצרוכת המסופקת לבתים בישראל כיום. הליך ההתפלה אמנם מציל אותנו מהמחסור במים, אולם מוציא רכיב חיוני שהוא לא אחר מאשר המגנזיום, אשר מפחית את הסיכון לתמותה ממחלות לב וכלי דם.
  •  הכמות המומלצת לצריכת מגנזיום - על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי, כמות המגנזיום המומלצת ביום נעה בין 400-700 מ"ג ביום. 
  • מחסור במגנזיום עשוי ליצור תופעות פיזיולוגיות בלתי רצויות - הסימן הבולט והנפוץ ביותר למחסור במגנזיום בגוף יבוא לידי ביטוי בהופעת התכווצויות בלתי רצוניות בשרירים ואף טיקים בעיניים, אלו יאותתו לכם שהגיע הזמן ליטול תוסף תזונה המכיל מגנזיום. 
  •  לא ניתן לגלות חוסר במגנזיום בבדיקות דם - המגנזיום מתרכז בעצמות שלנו, רק אחוז קטנטן ממנו נמצא בדם. על כן, במידה ותחליטו לנסות ולבדוק באמצעות בדיקות דם האם יש לכם מחסור במגנזיום בגוף - תיווכחו כי לא תוכלו לגלות זאת. 

לסיכום ניתן לומר שלמגנזיום ישנה תרומה משמעותית לגופינו, ולכן יותר ממומלץ שנעניק לגוף שלנו את המינרל החשוב לאיזון וחיזוק הגוף.

יש לכם שאלות נוספות שלא קיבלתם עליהם מענה? 
השאירו לנו הודעה וצוות הנטורופטים המומחים שלנו ישמח לעזור! 

מגנזיום ציטראט

מגנזיום ציטראט

Magnesium Citrate

המגנזיום הינו מינרל חיוני שהכרחי לתפקוד תקין של התאים בגוף. המגנזיום משתתף במאות תהליכים ביולוגיים שונים ולכן חיוני לכל בני האדם. באוכלוסיית ישראל תתכן ירידה משמעותית בתכולת המגנזיום בגוף על רקע: צריכת מזון מתועש, בעיות בספיגה, איבוד מגנזיום בזיעה, שימוש בתרופות משתנות ועוד. צריכת המגנזיום היומית המומלצת היא כ- 400-200 מ"ג. על פי נתוני מב"ת של משרד הבריאות, צריכת המגנזיום בישראל נמוכה בכל קבוצות הגיל. חסר במגנזיום נקשר עם הפרעות בקצב הלב, מחלת לב איסכמית, הסתיידות של רקמות רכות ושרירים, טרשת עורקים ויתר לחץ דם*. מגנזיום ציטראט הוא מגנזיום בקשירה אורגנית לחומצה ציטרית. מדובר בצורת המגנזיום שהוכחה כיעילה ביותר, עם יתרון נוסף של אחידות בספיגה בקרב אוכלוסיות שונות, בין היתר בזכות צורתו המיוננת**.

לפרטים נוספים
  הדרכה אישית ויצירת קשר
open contacts